donderdag 20 oktober 2011

Hersens?

Na een dagje zweten-in-overdrachtelijke zijn (het was geen zware lichamelijke arbeid) is mijn nieuwe blog zo'n beetje klaar. Zo'n beetje. Ik zal binnenkort wel weer niet tevreden zijn over de vormgeving, en dan wordt er nog wat meer gezweet. Nog steeds in overdrachtelijke zin. Maar goed. Het blog lijkt me min of meer presentabel en is nu klaar voor het ontvangen van de inhoud. Da's nog niet zo simpel. Eerst ben ik al blijven hangen op de titel van het blog, moet het nu Hersenspinsels heten? Want Spinsels, ja bestaan die eigenlijk wel? Ik heb toch maar voor het laatste gekozen. 'Hersenspinsels' veronderstelt de aanwezigheid van de eerste twee lettergrepen van het woord, en daar zijn de geleerden het vast niet over eens. En vervolgens blijf ik hangen op de vraag wat er dan wel zo vermeldenswaard is om een eventuele toevallige lezer mee te vervelen/vermaken (doorhalen wat niet van toepassing is). Vandaag is het nog simpel. Ik kan volstaan met de wereld te melden dat Peter's eerste spinsel een feit is. Er zal vast nog wel meer komen. Verwacht geen verhalen over grootse dingen. Verwacht kleine dingen die me voor de voet komen, mischien, heel misschien, belicht vanuit een onverwachte of ongebruikelijke hoek. En schuwt u de commentaar-knop niet!

3 opmerkingen:

Ingrid Pieck zei

Grappig, de aankondiging van je blog is gevat in de discussie over de betekenis van 'hersenspinsels' oftewel 'gedachteweefsel'. Ik ben geen geleerde, maar redacteur van beroep, en speel daarom ook vaak en graag met woorden. Ik ben van mening dat 'hersenspinsels' meer in de sfeer van gedachten hangen, dan van hersens. Maar dat is zuiver gevoelsmatig. Goede groet, Ingrid (pieci00)

peter zei

Het lijkt dus lastig een reactie te plaatsen door die rare profielkeus. Anoniem kan, dan wel graag je naam in de tekst, en anders kies je naam/url, waarbij je als url je mailadres. je twitteraccountnaam, of, als je die hebt, de URL van je website schrijft...

Maja zei

Eindelijk - het lukte me niet gisteren...
Well congratulations on your new baby!
Cheers