vrijdag 23 maart 2018

Gifgigant

Dus we hebben nu een gifgigant. Van nu af aan gaan zij bepalen hoe fruit en groenten eruit moeten zien. Wat voor samenstelling en vorm ze moeten hebben. Van nu af aan gaan ze de wereld overspoelen met zaden die onvruchtbare gewassen opleveren. Dat geeft niet, want bestuiving kan binnenkort toch niet meer, want de gigant is al aardig op weg de bijen uit te roeien. Voor geld. Niets anders.

De Europese regeerders hebben de fusie tussen Monsanto en Bayer goedgekeurd. Maar vertel me één ding: Welke regeerder bij zijn volle verstand keurt zoiets goed? Of hebben we hier toestanden zoals op Madeira. Waar een monopolist gewoon de regeerder omkoopt om zijn monopolie te beschermen.

Ik ben geschokt. Ik ben droevig. En ik ben bang voor wat deze molog met onze gezondheid gaat doen. Gelukkig ben ik oud. Ik ga vast aan iets anders dood. Maar jullie?



Geen opmerkingen: